Producenci
Konfekcjonowanie – owocna współpraca 0
Konfekcjonowanie – owocna współpraca

Konfekcjonowanie – owocna współpraca

Konfekcjonowanie to według słownika PWN, to porcjowanie i pakowanie gotowych wyrobów. Usługa ta jest świadczona w bardzo wielu branżach. Pomaga ona uniknąć dodatkowych kosztów firmie produkującej towary. Oszczędność ta polega na ograniczeniu zakupów specjalistycznych maszyn służących do pakowania różnego rodzaju produktów oraz wypłaty wynagrodzeń dodatkowych pracowników. Firma, która potrzebuje zapakować swoje wyroby do jednostkowych opakowań o małych porcjach, które z kolei pakowane są w większe opakowania zbiorcze oraz wysyłane do odbiorców, zleca tę czynność właśnie firmie konfekcjonującej.

Przygotowanie mieszanek, etykietowanie

Branże spożywcza oraz zielarska bardzo często wykorzystują usługę konfekcjonowania zewnętrznego. W produkcji mieszanek ziołowych, przyprawowych, herbat czy złożonych suplementów diety, istotny jest etap mieszania składników. Musi on zachodzić w odpowiednich warunkach, a firma wykonująca to zadanie winna mieć właściwe zezwolenia np. od Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Wymieszany towar następnie jest pakowany ręcznie lub za pomocą specjalistycznych maszyn w opakowania jednostkowe. Kolejną czynnością, którą obejmuje konfekcjonowanie to nanoszenie etykiet na opakowanie. Mogą mieć one różne kształty, formaty, być umiejscowione w nietypowym miejscu na opakowaniu. Będą one stanowiły o końcowym odbiorze produktu przez konsumenta. Estetycznie i schludnie zapakowany produkt, w atrakcyjne opakowanie z naniesioną na niego poprawną etykietą i oznaczeniami, to po dużej części sukces sprzedażowy producenta. Dodatkową możliwością z jakiej może skorzystać firma zlecająca konfekcjonowanie, jest usługa spełniana na życzenie klienta np. wykonanie zestawów promocyjnych, w których znajduje się kilka produktów połączonych ze sobą za pomocą kleju, folii lub specjalnego opakowania.

Logistyka i bezpieczeństwo

Jednak konfekcjonowanie to nie tylko „przesypywanie z dużego opakowania do mniejszych”. To również odpowiednie zabezpieczenie gotowego produktu w opakowaniach jednostkowych. Zagrożeń jest kilka. Począwszy od mechanicznych uszkodzeń, które mogą nastąpić podczas transportu czy rozpakowywania np. palet, przez warunki atmosferyczne po nieuczciwych dostawców. Firma zajmująca się konfekcjonowaniem musi przygotować się na takie ewentualności, poprzez wystarczające, fizyczne zabezpieczenie produktu np. przed deszczem, w przypadku gdyby produkt był rozpakowywany przez dostawców w deszczu itp. oraz  współpracę z zaufanymi firmami logistycznymi. Dobra współpraca miedzy oferującymi usługi przedsiębiorstwami, zdecydowanie ogranicza czas i koszty związane wyprodukowaniem, zapakowaniem i transportem produktu.

Z usługi konfekcjonowania ręcznego najczęściej korzystają mniejsze firmy wytwarzające swoje wyroby w ilości do 5000 sztuk oraz takie, których produkt wymaga indywidualnego podejścia. Jednak nie jest to zasadą. Mimo, że wydaje się, że najważniejsze w całym wytworzonym produkcie jest właśnie on sam, to jednak estetyczne zapakowany produkt w atrakcyjne opakowanie, jest kluczem do zainteresowania nim konsumenta i jego dużej sprzedaży.

Zalety korzystania z usług konfekcjonowania zewnętrznego:

  • Ograniczenie kosztów (specjalistyczne maszyny, dodatkowi pracownicy)
  • Ograniczenie czasu wytworzenia końcowego produktu
  • Ograniczenie miejsca (miejsce wydzielone na pakowanie produktu, na maszyny itp.)
  • Profesjonalnie wykonana usługa, przez firmy specjalizujące się dokładnie w tej branży
  • Odpowiednio zabezpieczony, przygotowany do transportu produkt

 

 

Bibliografia:

https://sjp.pwn.pl/

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl